Onlangs heb ik een periode afgesloten (tenminste dat hoop ik) met heeeel heel weinig slaap. 🥱De ene persoon heeft 8 uur nodig en de ander heeft aan 4 uur genoeg.
Ik ben dus zo’n 8 uur slaap persoon, en ik red die 8 uur zelden (dank aan mijn twee ✨fantastische✨ zonen die ’s nachts nog van alles willen). Maar ook als je geen moeder ben kan je natuurlijk wakker liggen en je suf piekeren. Kortom, iedereen maakt het wel eens mee. Energie te kort, waarbij een kop sterke koffie niet meer een remedie is.
Ik moest op zoek naar manieren om mijn energie weer terug te krijgen.
En let op! Nu komt het inzicht wat ik graag met jullie deel. Wat mij opviel is dat voor mij thuisblijven/ bankhangen/ rustig aan doen NIET bleek te werken. Sterker nog het werd alleen maar erger. OK, uiteindelijk moet je gewoon slapen, maar in dat hele grijze gebied daarvoor bleek dat thuisblijven voor mij juist energie trok!
Wat ik te doen had was mijn omgeving te veranderen. Verandering van spijs doet immers eten. Voor mij was het helpend om juist met de kinderen naar buiten te gaan. We zijn uiteindelijk op het strand beland. De kinderen lekker rommelen met zand en schelpen en ik natuurlijk dat kopje koffie.☕
Wat ik wil zeggen is dat stilzitten en rust nemen niet altijd de beste manier is om je energie terug te krijgen om energie te laten stromen is juist beweging nodig. Voor de één is het met yoga en voor de ander een goeie strandwandeling.
Hoe werkt dit voor jou? Tell me, misschien helpt het mij ook!
× Mag ik je vraag beantwoorden?